De zesde editie van De Pet op tegen Kanker is van start gegaan. Dat is een bewustmakingsactie van Kom op tegen Kanker en Ketnet die kinderen én volwassenen wil sensibiliseren voor de problematiek van kanker bij kinderen. Tegelijk is het ook een campagne om geld in te zamelen door de verkoop van petten. Met de opbrengst worden allerlei initiatieven georganiseerd voor kinderen met kanker. Zo haalt Kom op tegen Kanker de kinderen even uit de sleur van hun ziekte. Meer info over de actie vind je hier.
Pet-pakket
Het boegbeeld van de campagne is dit jaar Ketnet-wrapper Gloria Monserez. Zij zingt het coole nieuwe campagnenummer Superheld en speelt samen met een aantal kinderen de hoofdrol in de hartverwarmende videoclip. De song en de clip ondersteunen de actie. Gloria ontwierp ook de tekening op de gloednieuwe pet tegen kanker, die de kinderen naar hun eigen smaak verder kunnen afwerken en inkleuren. Wie een ‘petpakket’ koopt, steunt kinderen met kanker en hun families. Elk pakket bevat een kinderpet en textielstiften.
Kinderen voor kinderen
"De Pet op tegen Kanker is een echte kinderen-voor-kinderen-actie. Bij elke editie blijkt hoe sterk de actie leeft bij de Ketnetters. Door de pet op te zetten tonen ze zich solidair met kinderen die zelf of in hun nabije omgeving geconfronteerd worden met kanker. En met de opbrengst organiseren we leuke activiteiten voor kinderen met kanker, zodat ze hun ziekte even kunnen vergeten.
Marc Michils, algemeen directeur Kom op tegen Kanker
“Ik vind De Pet op tegen Kanker een ongelofelijk belangrijke en mooie actie. Zo kunnen we kinderen die te maken krijgen met kanker, een hart onder de riem steken en hen laten zien dat ze niet alleen staan in hun strijd.”
Gloria Monserez